Thursday, June 16, 2011

デスクスレダー Clover desk needle threader


最近針仕事にはまっているのすが、糸通しに苦労しています。 涙
それで、糸通し器なるものをみつけて。 糸
初めて真紀さんのうちでこの卓上タイプの糸通しを見せてくれました。
クロバーさんのデスクスレダーです。
細い針から太い針まで1つの差し込み口で糸通しがカンタン!
1つのボタンを押すだけで糸を通すことができます
ソーイングやパッチワークのほとんどのクロバーぬい針
(太さ0.51~0.89mmのダ円穴針)に糸通しができます。
糸の先なんかばさばさでも、目がしょぼしょぼして針穴が見えなくても、
スッキリ糸が通ります。
ちょっとお値段が高いので、私とマゲレトさんすぐご購入! happy01scissors
私はピンク、マゲレトさんのはライトグリーン。
日本で¥1785 USA : US$14.95
£11.80  ペナンでRM57で買いました
そして重宝していますよ。

初めて使った時の感動ったら。カルチャーショックうけましたよ。(大げさですかねー・笑)
ただ、針穴が楕円の針しか使えないのがちょっと残念かなぁ。
クロバーの針はだいたい使えるようですけどね。目

☆。・:*:・゚★,。・:*:・゚☆。・:*:・゚★,。・:*:・゚☆。・:*:・゚★,。・:*:・゚☆。・:*:・゚★,。・:*:・゚☆

This is a great product for us older stitchers who are challenged when threading needles.
Automatic needle threader.
I bought a pink one, my favorite color and Margaret bought light green..
Price in Japan
¥1785 and we got them here at RM57.
This tool is easy to use and it threads the needles with a simple push of a button.
The threader has a built in cutter.
Needles have never been so easy to thread!
I can thread my needle in seconds without even looking at the eye.
Just place the needle in the appropriate spot on this threader,
lay a piece of thread in the slit and press the lever - the needle is threaded.
Works well on most needles but not all.


Desk needle threader tutorial

No comments: